Verdens beste champagne i lufta

De er en match fra øverste hylle; verdens beste champagne og verdens mest prisvinnende flyselskap. Ingen har mottatt flere priser fra publikum og reisefaglige miljøer, enn Singapore Airlines, og nå topper de den berømte businessklassen sin, med å spandere verdens beste non-vintage Champagne på passasjerene, forteller selskapet i en pressemelding.

– Det lyder kanskje i overkant jålete, men vi mener tvert om at de to er som skapt for hverandre, og vil oppleves som en spesielt god kombinasjon på 10.000 meters høyde, sprudler Henrik Hanevold, salgssjef i Singapore Airlines Norge, og lover noe helt utenom det vanlige.

– Vi har valgt nettopp denne champagnen, fordi den er kraftig og gir mye smak, og derfor egner seg spesielt godt i de høyere luftlag, der smaksløkene svekkes, forklarer han.

Produktet det er snakk om, har navnet Charles Heidsieck Champagne, og er nylig blitt kronet som Best non-vintage champagne in the world under The Champagne & Sparkling Wine World Championship i London. Dette er ikke første og eneste gangen produktet er blitt hedret.

– På mange måter er den nok et bevis på å oppleve hvor langt Singapore Airlines strekker, seg for å gi kundene de aller beste opplevelsene om bord, sier Hanevold.

220.000 flasker

Totalt serveres det over 220.000 flasker champagne hvert år hos Singapore Airlines – eller 603 flasker daglig.

Den norske importøren er ikke mindre stolt enn flyselskapet:

– Vi opplever Charles Heidsieck som ytterst seriøs og kravstor til egne produkter, sier daglig leder Hege Pedersen-Fröjd i Chaeos Wine & Spirits. Hun berømmer firmaet for å ha mer reservevin enn de aller fleste konkurrenter. Dessuten for å ha så lang tid som fem år på bunnfall, hvilket er uvanlig lenge og bidrar til høy kvalitet.

Fakta om Charles Heidsieck

Charles Heidsieck utmerker seg ved en liten årlig produksjon på rundt en halv million flasker. De ferdige flaskene ligger lagret i minimum fem år, før de er klare for markedet. Huset ble grunnlagt i 1851 av Charles Heidsieck, en frisinnet visjonær som satte champagne på kartet i USA, og fikk kallenavnet Champagne Charlie av sine kunder.

Foto: Passasjerer på Singapore Airlines’ businessklasse nyter god mat og drikke. Foto fra Singapore Airlines.